By Hani
ni salah 1 azam aku untuk ramadhan kali ni
klw xde aral atau halangan
selagi mampu aku nk pegi terawih
alkisahnye,,,,,,,,,
aku terawih kat masjid kt kampung aku
maknenye mmg ramai lah makcik2 dan pakcik2 yg dtg
org muda xramai
aku sendiri tkde kawan
sbb aku sorg2 je anak dara yg pg,,haha
yg lain suma makcik2,,,kakak2,,,and budak2,,,,,,
mcm2 ragam ade
bila dah terawih ngn org tua ni
aku yg muda ni kn byk mgalah
ade yg xnk dok depan
aku lah yg kn dok depan
ade yg solat laju pd imam
ade 1 hari tu
imam bc dgn suara yg perlahan sgt2
aku yg muda ni pun terpinga2 sbb xdengar
apatah lg makcik2 tu
bygkan la betapa kelam kabutnye dorg
pas je abis solat
sume ngadu pening,,,sbb penat nk dgr suara imam
sian dorg,,,,,,
ade yg bc dgn bacaan yg kuat sampai aku boleh dgrlah
hehehe,,,mcm2 ade,,,,,,,
tp tu biasalah,,,aku cuma senyum,,,,,

hmmmm,,,,,,,yg best tu
berani pulak aku ms bulan ramadhan ni
g masjid naik moto sorg2,,,
mak aku dah g dulu ngn kwn2 dia
aku g lambat sikit
wlwpun benda ni mcm kecik
tp aku ttp bangga,,,sbb aku dah berani,,hahaha

pas terawih,,,,,
mk cik2 ni akn dok kejap kt masjid
mkn kuih2 atau mkanan yg dorg bawak dr umah
ade jugak yg sedekah
best,,,,,hahaha,,,
sekali lg,,,aku cuma senyum tengok keletah dorang

apa pun,,,ramadhan kali ni mmg best,,,,
rs sgt kemanisannye,,,,,
alhamdulillah~
edit post
Reactions: 
2 Responses
  1. Putera Bemi Says :

    kt tmpt sy laen pulak ceritanya...
    rmai sgt budak2. haish..
    pening kepala. klo solat kat belakang, alamatnye dgr bdak2 menjerit2 la. huh.


  2. HaNNiA Says :

    yeke,,,,,,hehe,,,sabar la ye,,,,mcm2 ragam kan,,,