By Hani

org kata....xsalah berangan...
kadang2 dgn angan2 la....
datangnya azam..
aku jugak ada angan2....
ade beberapa perkara....
yg aku angan2kan...yg aku azamkan..
untuk aku capai..dapatkan....
generally...to success in mylife la....
dalam career..
family....
yg paling penting
self esteem......
how do i can achieve it...

alkisahnya....
sangat mahukan dia...
da lama menginginkan dia.....
akan ku usahakan...
kate org...
nk seribu daya...
xnak seribu dalih...
xkesah la lambat atau cepat
aku harap... 1 hari...
impian aku tercapai....
sbb aku sgt2 mahukannya......
tp bila Allah je yang tau..
(^_^)V



want da car...not da girl...
ahaks.....mampu ke aku memilikinya...
tgk je la nanti...
atleast....i have a dream...
sigh~


ni lagi satu...
benda yg aku sgt suka...
xtau nape..
i always fell in love
with ........
suka sgt2...
semoga 1 hari...
mampu wat collection....uhuks!



ELLE handbag...
dalam byk2 jenama....
paling suka design ELLE....
love~love~love






0 comments | edit post
Reactions: 
By Hani
perlukah cakap sampai macam tu....
dulu...aku cukup marah kalau dia cakap mcm tu...
jahat2 aku..aku masih mintak dia jg hati gadis tu
terima je apa dia kata....
jauh sekali nak hambur dgn kata2 yg kesat...
hmm.....da sampai tahap mcm ni pun..
aku ni masih bodoh lagi...

tersentap jugak bila aku tengok
perkara yg xpernah aku terfikir...
xpernah aku jangka....
akhirnya...jadi...
lebih teruk dr yg aku sangka...

xpelah..hari ni..mungkin hari dia..
hidup ni macam roda..kejap kita kat atas..
kejap kita kat bawah....
kita mmg xkan pandang org yg kat bawah
selagi kita xrs sendiri
mcmana rasanya...
dok di bawah....

sekarang...
aku cuma harapkan
aku kuat untuk terima semua ni
ujian..kesakitan...musibah...penghinaan hari ni
semua adalah kebahagiaan untuk hari esok...

0 comments | edit post
Reactions: 
By Hani
berakhir sudah hidup aku sebagai students
masih tercari2 arah tuju
walaupun aku mmg akan menjadi guru
tp tu bukan la jaminan untuk aku
masih berfikir yg terbaik untuk masa depanku

banyak yg aku da lalui..
sama seperti manusia lain
takkan ada yg terlepas dari masalah
the best choice is..
DEAL WITH IT
klw lari pun...masalah takkan selesai

merancang...mmg semua org boleh buat..
bertambah happy kalau apa yg dirancang
menjadi....berjaya....
tp...bila apa yg dirancang jd sebaliknya..
ramai yg kecewa....aku jugak macam tu...
mula nk cari punca mana silapnya...
tp alhamdulillah....
sekarang aku da sedar....
tiap masalah yg datang..
untuk mengajar manusia.....
mmg xbest pun hidup..klw xde masalah...
tp bila ada masalah......huhu....
mmg menguji....

ada beberapa perkara yg aku belajar
selama aku 'belajar'
yg paling bg kesan kat aku...
family is always no1
dont ever simply trust anybody
jgn terlalu fikir masalah yg lampau or yg belum jd
fikirkan diri sendiri dulu sebelum org lain (agak selfish..huhu)
sentiasa bersedia untuk hadapi kegagalan.....
paling penting...kalau kita nak sesuatu..
kita yg kena dapatkan...

berbalik pada title.....
finding....
masih mencari....
apa yg terbaik untuk aku......
kerjaya....
keluarga....
masa depan.....

finding~ finding~finding~



0 comments | edit post
Reactions: 
By Hani
saat aku menulis entry ni...
hari terakhir aku di shah alam
aku sendirian....menanti bonda tercinta...
datang menjemputku pulang
sahabat2 ku......masing2 mempunyai urusan
hmmm....rasa hati...
bercampur baur
sedih....gembira.....pilu....

xlayak...xmampu lagi untuk aku persoalkan...
tahun 2010....
mmg penuh dgn ujian buat aku..
alhamdulillah....aku berjaya menamatkan pengajian..
dgn sempurna...insyaAllah..
walaupun byk sgt dugaan dan halangan untuk aku
dia...yg aku syg...menjauh dari aku tanpa kata....
belajar di tahun akhir......sgt menguji ku..
dalam keadaan sedih...sakit....
terpaksa ku ketepikan rasa hati..
memikirkan pelajaran ku yg lebih penting...
aku sudah gagal dalam 'itu'.....
aku xmau gagal dalam pelajaran ku jugak

semoga.....perpisahan ini...
betul2 mengajarku
perpisahan aku...dgn housemate tersayang...
perpisahan aku...dgn sahabat yg dikasihi......
perpisahan aku..dgn insan tercinta.....
wlwpun bukan ini yg aku harapkan
aku mengharapkan hikmah dari perpisahan ini...
aku percaya.....
setiap pertemuan...pasti ada perpisahan...
cuma cara perpisahan itu datang..
tanpa kita duga...
terpulang pd kita untuk megiklaskannya...
dan dari setiap perpisahan itu..
permulaan untuk satu pertemuan....

aku harap...aku berdoa....
semoga pertemuan baru ku nanti....
dunia baru ku nanti....
lebih diberkati.....
segala pengalaman akan ku jdkan pengajaran....

pesanan terakhir dari ku....

kepada sahabat ku....
aza,mai,syidah,zue, fida,cima,mida dan kwn2 lain
aku sayang korang sume....
aku doakan korang berjaya dalam hidup..
terima kasih atas segalanya...
maafkan segala salah silap aku...

kepada dia....
terima kasih atas segalanya...
bahagia atau sakit...
aku terima....
semoga bahagia setiap masa...
kenangan kita xkan pernah aku lupa

kepada adik.....
tahniah untukmu
jg diri....maruah keluarga mu
semoga berjaya dalam pelajaran...
jg dia untuk diriku...
aku bahagia bila kamu bahagia.....

kepada sahabat baru ku....
aku mintak maaf sbb pernah menyakiti hatimu
satu masa dulu...
dari hati yg paling dalam...
maaf ku harap iklas darimu...
semoga bahagia ttp mengiringi dirimu

kepada diriku sendiri...
bersyukur dgn apa yg dah jd...
yg bahagia itu anugerah...
yg sakit itu hadiah...
pengalaman yg paling penting...
sentiasa cuba menjadi yg terbaik...
yg buruk..yg silap... jdkan sempadan....
jgn ulangi segala kesilapan......
belajar dari pengalaman.....
ingat....apa2 yg kau buat,.
family is no 1...
sbb....apa2 jadi pada kamu....
hanya keluarga yg setia.....
menyanyagi dan menemani....
all the best for you!
0 comments | edit post
Reactions: 
By Hani
saat aku lost....hilang punca....
selalu tercari2 apa patut aku buat..
kebetulan
kata2 dari peikan ni...memang indah...
sesungguhnya...cukup untuk dijadikan bekalan didup...
selamat dunia akhirat....
jawapan untuk semua persoalan

Mutiara Kata - Dipetik dari Facebook Yusri Jaafar.


Telah berkata seorang cendiakawan Islam kepada anaknya:
Wahai anakku, aku telah merasai segala-gala yang enak-enak dan baik-baik di dunia ini, tetapi kenikmatani sihat tubuh badan adalah lebih baik.
Anakku, ayah telah merasa segala kepahitan, kerumitan dan kesusahan tetapi belum ada yang lebih pahit, rumit dan kesusahan daripada pertolongan manusia.
Anakku..ayah pernah menanggung besi dan batu yang berat-berat tetapi belum pernah ayah dapati betapa beratnya tanggungan hutang

Sahabatku ingatlah.....
1. Sesiapa yang berkehendakan kepada bekalan maka taqwa adalah bekalan yang terbaik
2. Sesiapa yang berkehendakan kemuliaan maka Islam sudah cukup menjadi seseorang itu mulia
3. Sesiapa yang berkehendakan keadilan maka hukum Allah adalah yang seadil-adilnya
4. Sesiapa yang berkehendakan teman untuk berhibur maka zikir kepada Allah dapat menghiburkan
5.Sesiapa yang berkehendakan peringatan maka kematian adalah peringatan yang terbaik
6.Sesiapa yang berkehendakan teman untuk menenangkan hati maka Al-quran dapat merawat hati
7. Sesiapa yang berkehendakan kekayaan maka sifat bersyukur sudah cukup menjadikan seseorang itu kaya
8. Sesiapa yang berkehendakanperhiasan yang indah maka ilmu adalah perhiasan yang terindah
9.Sesiapa yang inginkan kerehatan sebenar maka syurga adalah tempat berehat yang abadi

TETAPI INGAT...BARANG SESIAPA YANG TIDAK CUKUP DENGAN PERKARA-PERKARA DI ATAS MAKA NERAKA ADALAH LAYAK DAN CUKUPNYA.


Sekian. Wassalam
0 comments | edit post
Reactions: 
By Hani
hari ni
7 mei.....birthday mak aku yg ke 41
muda lagi dia...hehehehe..
selamat hari lahir mak
hari ni jugak....
tamat sudah exam aku....
bermakna....aku da habis study
i am not student anymore...
ape la nasib aku
di hari2 akan datang
Allah je yg tau.....

one thing that i realize
i am not myself anymore
aku pun tak tau nape
lepas peristiwa tue....
aku baru sedar..
banyak sgt perubahan yg jd pada aku
aku tak tau la...
aku mmg iklas nak berubah..
or keadaan yg paksa aku berubah
or aku yg paksa diri aku berubah...
yang penting aku mmg da xmacam dulu

aku rasa aku lebih matang...
hidup aku pun macam jalan yg luas terbentang
banyak sangat pilihan....peluang....
terlalu banyak perkara
yg aku baru sedar and aku baru tau
aku boleh buat...and aku mampu buat
dalam pergaulan....
dalam membuat keputusan...
berdikari......sabar....
yg paling penting.....
sentiasa ada keinginan untuk berubah...
perbaiki diri.....belajar dari kesilapan
aku akan pastikan aku xkan jd aku yg dulu
InsyaAllah......

0 comments | edit post
Reactions: 
By Hani
busan study...
rehat jap...edit blog..
entry kali ni..
nak cerita pasal thesis aku...
dari sem 6 aku buat
akhirnya siap jugak..
dari xtau pape...xtau nk wat camane....

thank a lot to my supervisor...tn. hj. isa
sbb byk tolong hanni...
hehehehe...die panggil aku hanni...
then...thank to all my frens...
other lecturers...
parent for the financial support...
and him....
he helps me lots...
help me to find the related articles and books
thank again....
where ever you are...
who ever you r...
i am really appriciate it...
at last...i did it!


ni hasilnye...
aku wat 4 copy....
for faculty,coordinator,supervisor
and me!

ni hasil keje aku and housemat aku.....



0 comments | edit post
Reactions: