By Hani

tiba2....pilu je perasaan aku nie

teringat ape yg da berlaku

mencari hikmah disebalik semua

mungkin terlalu awal

untuk aku menuntut bahagia

tp xsalah

klw menilai dan bermuhasabah

sakit...hanya itu yg aku rasa sekarang

aku tidak ada hak mempersoal keadilanNya

sesungguhnya Dia lebih tahu


puisi ni...sgt membuat aku insaf

dari terus disesatkan

dengan perasaan negatif

yg selalu sgt bertandang dalam fikiran aku

aku tidak mahu dendam

aku mahu merelakan

tp.....aku masih lagi belum mampu sepenuhnya

berilah aku masa


Tuhan dulu pernah aku menagih simpati
Kepada manusia yang alpa jua buta
Lalu terheretlah aku di lorong gelisah
Luka hati yang berdarah kini jadi kian parah

Semalam sudah sampai ke penghujungnya
Kisah seribu duka kuharap sudah berlalu
Tak ingin lagi ku ulangi kembali
Gerak Dosa yang menghiris hati

Tuhan dosaku menggunung tinggi
Tapi rahmat-Mu melangit luas
Harga selautan syukurku
Hanyalah setitis nikmat-Mu di bumi

Tuhan walau taubat sering kumungkir
Namun pengampunan-Mu tak pernah bertepi
Bila selangkah kurapat pada-Mu
Seribu langkah Kau rapat padaku

0 Responses