By Hani
berakhir sudah hidup aku sebagai students
masih tercari2 arah tuju
walaupun aku mmg akan menjadi guru
tp tu bukan la jaminan untuk aku
masih berfikir yg terbaik untuk masa depanku

banyak yg aku da lalui..
sama seperti manusia lain
takkan ada yg terlepas dari masalah
the best choice is..
DEAL WITH IT
klw lari pun...masalah takkan selesai

merancang...mmg semua org boleh buat..
bertambah happy kalau apa yg dirancang
menjadi....berjaya....
tp...bila apa yg dirancang jd sebaliknya..
ramai yg kecewa....aku jugak macam tu...
mula nk cari punca mana silapnya...
tp alhamdulillah....
sekarang aku da sedar....
tiap masalah yg datang..
untuk mengajar manusia.....
mmg xbest pun hidup..klw xde masalah...
tp bila ada masalah......huhu....
mmg menguji....

ada beberapa perkara yg aku belajar
selama aku 'belajar'
yg paling bg kesan kat aku...
family is always no1
dont ever simply trust anybody
jgn terlalu fikir masalah yg lampau or yg belum jd
fikirkan diri sendiri dulu sebelum org lain (agak selfish..huhu)
sentiasa bersedia untuk hadapi kegagalan.....
paling penting...kalau kita nak sesuatu..
kita yg kena dapatkan...

berbalik pada title.....
finding....
masih mencari....
apa yg terbaik untuk aku......
kerjaya....
keluarga....
masa depan.....

finding~ finding~finding~



edit post
Reactions: 
0 Responses