By Hani
Dulu..dia semangatku
dia inspirasiku
cukup lah dgn mendengar suaranya...
segala keletihan jadi hilang
segala kebuntuan jadi tenang
segala kekusutan terurai
aku sentiasa percayakan katanya
janjinya......pujukannya...
tak pernah aku sangsi...jauh lagi untuk mengkhianati...
aku terlalu setia pdnya....
Dialah sayangku

bila aku sedih...dia pujuk..
bila aku sakit...dia redakan
mendengar dia sakit..aku sedih
mendengardia susah....aku risau
itulah kuasa sayang
kuasa cinta yg kusangka terindah
dia lah segalanya...sayangku
tp...itu suatu masa dulu....

saat ini...detik ini...
dia telah jauh drku...
dia telah menjauhiku...
mungkin aku xsempurna untuknya...
aku terlalu banyak kekurangan
saat dia tinggalkan aku...
aku sgt lemah....rebah xberdaya..
semngatku hilang entah kemana
aku menjadi bodoh...
sehingga memakan diri.....

doa menjadi peneman hidupku..
doa menjadi semangatku
sikit2 aku bgn.....
makin hari..aku makin sedar...
aku xboleh lemah...
kalau aku sayangkan dia
aku kena buktikan aku boleh berjaya
aku kena buat dia bangga.....
wlwpun dia sudah menjauh...
tp...bg aku....dia ttp inspirasi dan semangat ku
cuma....dr sudut yg lain
klw dulu semangat dtg melalui bahagia
sekarang semangat datang melalui derita..
sakit dan derita yg menimpa
membuat aku kuat...membuat jiwaku makin kuat

terima kasih untuk dia.....samaada bahagia atau derita
yg kau beri pd ku....aku terima...terima kasih sayang
aku doakan kau bahagia dgn jalan pilihanmu
aku berjanji...aku akan teruskan kehidupan....
sekiranya ini dapat membahagiakan mu...
aku tidak pernah membenci..jauh sekali berdendam..
cuma ada ketikanya...
tak tertanggung kesakitan didadaku
maafkanku sayang


monolog untuk aku

"sayang tak pernah hilang...xkan boleh dipadamkan...
tp...niza..kau boleh cuba abadikan sayang tu...
di tempat paling jauh dr hati kau....dan dgn kesempatan hidup yg ada...
belajar menyanyangi insan disekeliling kau...
bg peluang pd diri kau....untuk menikmati bahagia yg abadi"

0 Responses