By Hani

let it go......

sekarang
saat aku tulis entry ni aku sgt2 sedih
mcm poyo pun ade..huhu
ntah lah...aku pandang je keliling bilik ni
aku sebak....semua masih mcm dulu
bila aku nk ubah?
bila aku nk simpan?
aku nk wat...tp aku xsampai hati...sedih sgt2...
td.....aku kol die...samada die nk balik brg2 die
gambar2 die
sbb aku da xlayak nk simpan
jawapan die...
terpulang pada aku
aku nk bg...or tak nak?
masalah nye...aku nk bg ke?
klw aku xbg...aku nk wat pe?
perlu ke aku nk simpan lg?
ke die nk aku bakar je?
mesti la tak kan...
nantilah..
ade masa...aku bg balik.....
i am not that bad...

hmmmm......time2 cani
ade potensi aku akn habiskan rm 10 kedit aku
kol mak aku
kacau mak aku
hehehehe
nanti die akan membebel je....
aku dgr je...
yg lawaknye...bile die tersedar..
die marah aku
nape diam je
mak cakap ngn tunggul ke..
ate da mak membebel xbenti..
hehehe
tp aku happy
aku tenang bile dgr sore mak aku
mak aku mmg garang
klw die marah
menusuk sampai ke tulang
tp...die baik hati
aku tau dia marah sbb syng
aku tau..sbb...
perangai aku pun...
diwarisi dari mak..
hehehehe

apelah yg aku merapu ni..huhu...sori lah
klw sape2 yg rs menyampah...
xpayah la baca..aku mmg bengong sikit sekrg...
lost untuk seketika


monolog untuk aku hari ni

"dah la niza...jgn dilayan sangat perasaan tu
bisikan tu xkan berhenti mengganggu
belajar terima takdir
pasti ada hikmah
kenangan akan tetap jd kenangan
kdg2 tak sume benda yg kita syg akn jd milik kita
akan faham kita
ambik contoh nabi Noh as...
wlwpun betapa dia syg isteri dan ank die...
tp Allah da takdirkan nabi Noh harus melepaskan dorng...
dorg ttp hanyut dalam banjir sbb xdpt naik bahtera nb Noh as..
sbb dorg xpercaya dgn Ajaran Islam...
jd...ape la sgt ko....
byk2 bersabar....let it go niza
ko kena teruskan hidup ko
byk lagi yg indah...yg tunggu ko
yakin dgn ketentuan Allah..."
edit post
Reactions: 
0 Responses