By Hani
Bismillahirrahmanirrahim
permulaan hari ni agak menenangkan
aku bangun pagi...tenang...terus kol mak
hehehe(tue mmg habit tiap pagi)
bezanya pagi ni
ade 2 benda yg aku borak ngn mak aku

pertama pasal allayarham Din Beramboi
mak aku minat die
die meninggal semalam kn?
mak aku cite la...mak aku bc kan yasin
xsedap pulak katenye
hari2 tgk muka dia kt astro
tetiba da meninggal
peringatan lagi buat kita yg hidup
ajal akan dtg menjemput bila tiba masa
ajal itu 'punctual'
sama2 kita ingat
sama2 kita insaf
mati tu pasti
kenapa aku suka fikir benda yg belum pasti
kawen....pasangan hidup
padahal klw mmg da takdir kita akan kawen
jodoh kita mmg da ditentukan dr kita lahirpun
fikir tu boleh tp....
xperlu susah hati sampai nk matikan?
kita selalu fikir
letak target nk kawen bila
eg lagi 3 taun
tapi
dlm plan kita tue
kita selalu lupa letak
ntah2 ajal aku esok,lusa,bulan depan,taun depan
terlalu fikirkan bila nk kawen
lupa pasal parkara yg lebih penting
padahal....mati tu pasti
dan boleh datang pada kita
bila2 masa
kt mana2 pun
itu yg patut aku fikirkan
aku takutkan
bersediakah aku???
Astaghfirullahala'zim

yg kedua pasal mimpi aku
aku mimpi ade benda masuk dalam mata kanan
sakit sgt2
aku nk buang tp xboleh
aku punya la menangis
sedar2 aku mimpi je
hbs basah bantal dgn air mata
tgk jam...kol 3.30 am
terus la aku bgun
wat tahajud and hajat
mungkin ade makna disebalik mimpi tu
cuma aku xpandai mentafsir
heheheh
aku akan bersedih lagi kah????

then, pas borak ngn mak aku
mcm besa
bukak laptop
kononnye nk wat keje
tp tgk blog and fb
hehehe
aku terbaca post die
die risau
die sedih
aku teringin sgt nk tau nape
heran...nape lah aku masih nk amik berat
nk risaukan die
sedangkan aku tau
aku da xlayak ambik tau pasal hidup die
sapelah aku
dia da tak peduli pun pasal aku
da buang aku jauh dari hidup dia
kenapa aku masih xmampu
xsampai hati nk wat benda yg sama
sdgkan...apa yg dia buat kat aku
da cukup nk dijadikan sbb
untuk aku xperlu ambik kesah pasal dia
tp dulu
pantang aku dgr die sedih
die sakit
die risau
aku yg gelabah lebih
mungkin aku terbawak2 perangai dulu je kot
masih belum boleh biasakan sepenuhnye
Insya Allah...aku akan terus mencuba

klw korang pasan
hidup aku skrg byk sgt persoalan
kenapa?
mcmna?
bila?
apa?
hmmmmm...
sume tu Tuhan je yg tau
cukuplah sekadar yakin
pasti ada hikmahnya
cuma kesabaran
itu yg paling utama
dan itu jugaklah yg aku tgh ajar diri aku sekarang
sebb klw aku ajr diri aku melupakan...membenci...dendam...
aku makin susah melepaskan dia
sabar untuk menungu ketentuan Allah
sabar membiarkan masa merawat sumua
wish me luck guys!!!!!



edit post
Reactions: 
0 Responses